Lviv GeziLecek Yerler

Merhaba,

Son zamanlarda gittikçe popülerleşen Lviv’e gittik!  Neden derseniz Ukrayna Türklerden vize istemiyor. Üstelik TL Ukrayna para birimine göre kıymetli, yani ülkeyi uygun fiyata gezebiliyorsunuz. Pegasus’tan da uygun bilet yakalarsanız ucuza mis gibi tatil yapmak mümkün. Durum böyle olunca doğumgünüm için aldık biletleri gittik Lviv’e.
Açıkçası giderken beklentim çok yüksek değildi ancak hem şehrin dokusu hem de yemeklerin lezzeti ve fiyatların uygunluğu derken Lviv’e ba-yıl-dık!
Siz de Lviv’e gitmeyi düşünüyorsanız aşağıdaki notlarıma bakabilir veya Lviv’de çektiğim vlogu izleyebilirsiniz.

Lviv kaç günde gezilir?

Bizim uçuşlar dahil 5 günümüz vardı ama uçuş saatlerimiz gün ortası zamanlardaydı o nedenle 4 tam günümüz vardı diyebilirim. Bu süre bizim için çok yeterli oldu. Rahat rahat  kendimizi yormadan gezebildik. Ancak burada bir kaç not düşmem lazım biz 10 aylık oğlumuzla gezdik dolayısıyla gün içinde mutlaka eve uğrayıp bir kaç saat onu rahatlatmak için evde vakit geçirdik. Eğer siz çift olarak gidiyorsanız  3 tam günde de hızlı tempoda gezebilirsiniz.

Lviv’de nerede kalınır?

Enteresan bir şekilde Booking.com’dan baktığımız oteller uçuk fiyatlardaydı ve ben oğlumla seyahat ederken genelde ev tercih ediyorum. Dolayısıyla biz Booking’den bir ev kiraladık. Evin lokasyonu harikaydı! Rynok meydanına civarda cafe-bar-restaurantlara çok yakındı ve bebekli olduğumuz için gün içinde eve girip çıkmak çok pratikti. Bir daha gidersem yine burada kalırım. Üstelik sizin için iyi bir haberim var eğer ilk defa Booking’e üye olacaksanız ve bu linkten üye olursanız ilk konaklamanızın yüzde 10’u size iade ediliyor. Ben Airbnb’den de ev baktım ama orada içime sinen bir ev bulamadım.
Kaldığımız yer: ASAO-Apartments walking center zone. Bu hesapta lokasyonları farklı 4 daire var bizim kaldığımız ‘Krakivska Caddesi 24’

Lviv’de nerelere gitmeli ne yemeli?

İşte asıl mevzuya geldik çünkü Lviv’de bir çok yerde enfes yemekler yedik! 🙂 Ben işin bu kısmını gerçekten bu kadar tahmin etmiyordum o nedenle sizin için hazırladığım uzunca bir öneriler listesi var. Daha pratik bir liste isterseniz bu yazının altına sadece restaurantları değerlendirdiğim bir liste koydum ona bakabilirsiniz.
Kahvaltı / Cafe
Cukor
Favori kahvaltı mekanımız Cukor! Kahvaltı tabakları harika, avokado tost ve instaburger breakfast bizim favorilerimizden. Yalnız dikkat buranın iki şubesi var ve menüleri farklı (biz tabii ki ikisine de gittik:)) Rynok meydanına daha yakın olanı ben daha çok sevdim bu şubede bulunan white chocolate pancake dillere destan bir lezzet. Mutlaka sipariş verin benim yerime de yiyin.
Baczevski Restaurant
İşte olay mekan burası. Her daim kapısı kuyruk her daim fully booked. Baczevski Lviv’in en popüler restaurantı. Biz gider gitmez akşam yemeği rezervasyonu yaptırmak için buraya gittik ama bırakın akşam yemeğini öğle yemeği için bile 4 gün boyunca yer bulamadık. Kahvaltısına gelince… Kahvaltı için rezervasyon almıyorlar o nedenle girme şansınız yüksek ancak insanlar saat 7’de sıraya girmeye başlıyorlar. (Bu arada kahvaltı için 8’de içeriye almaya başlıyorlar.) Biz 9’da gittiğimizde kapıdaki kişi sayısı 50-60 civarındaydı. Eğer 3 yaşından küçük çocuğunuz varsa sizin için haberler güzel. Çünkü Baczevski 3 yaşından küçük çocuklu aileleri kahvaltı sırasında bekletmiyor ve direkt alıyor. Biz bu sayede içeri girebildik ve kahvaltısı gerçekten inanılmazdı. Geniş bir açık büfe, canlı piyano dinletisi, şampanyalar… Erken kalkıp buraya bir şekilde gitmenizi öneririm.
Atlas
Rynok meydanında iç tarafı gezginlere özel dekore edilmiş tatlı bir cafe. Dilerseniz dışarıda oturabilir meydanı seyredebilirsiniz.
Plates & Cups
Bir Cukor değil ama kahvaltı tabakları yine çok iyi. Kahveye değil kahvaltıya gidin derim.
Lviv Coffee Mining Manufacture
Burası en popüler kahve lokasyonlarından biri. Açıkçası şehirde içtiğimiz kahvelerden bir farkı yoktu bence ama turistsen burada bir kahve içeceksin, bir check-in yapacaksın:) Bu arada Lviv’de kahve ile ilgili genel bir problem var içinde süt olan tüm kahveler soğuk geliyor. Kaç siparişimde özellikle rica ettim okey diyorlar sonra yine kahve buz. Neden bir türlü bilemedik ama dönünce ilk işim kendime dumanı tüten kahve yapmak oldu:)
Black Honey
Tatlı bir kahve lokasyonu. Bence şehirdeki kahveciler içinde tadım olarak farklı bir kahve sunan tek yer. Yeri Ivan Franco Park’ına yakın o nedenle yolunuz mutlaka civarına düşer, deneyiniz.
Gasova Lampa
Burayı anlatamam görmeniz lazım:) Şimdi bu gaz lambasını bulan amca Ukraynalıymış o nedenle bu kafede hem girişte hem de üst katlarda heykelleri var. Aynı zamanda içeride ve dışarıda çeşit çeşit gaz lambası var. Mutlaka yemek veya oturmak için gidilmeli. Zaten bulunduğu sokak da çok hoş.
Cabinet Lviv
Burası iç dekorasyonu hoş ama bir o kadar da boş bir kafe. Biz otururken sadece girip resim çekip çıkan insanlar vardı. Bence o kadar bile zahmete girmeye gerek yok ama yolunuz düşerse bakabilirsiniz.
Bubble Waffle
Of! diyorum şu an. Avocado prawn diyorum! Zaten Rynok meydanında ve böyle ara-atıştırmalık bir şey yemek için ideal.
Lviv Galician Cake Strudel & Bakery
Rynok meydanındaki en en güzel tatlıcı. Yaa bir gurme gitse de buradaki tatlıları bize nasıl yapabileceğimizi anlatsa. Burası değişik tarzda tatlılar yapıyor böyle börek gibi ama hamuru incecik. Aynısının tuzlu versiyonu da var. Mutlaka uğranmalı zaten alışkanlık yapar:)
Yemek
Eğer kırmızı et seviyorsanız Lviv’de asla aç kalmazsınız. Gitmeden önce duymuştuk ama bu kadar güzel et yiyeceğimizi düşünmemiştik. Hemen anlatıyorum.
Kumpel
Harika porsiyonlar, harika fiyatlar. Buranın güzel yanı porsiyonların yanındaki salata gibi yan ürünlerin daha zengin olması. Çoğu et restaurantında direkt et geliyor ve yanına ekleme yapmak için patates ya da makarna bulmak mümkün olmuyor. Buranın menüsü o açıdan daha zengin.
Mons Pius
Lezzetli çok et yedik ancak buradaki gibi gerçekten başka yerde yemedik. Yalnız burası Lviv’deki en pahalı yer. Onu da belirteyim.
The First Grill Restaurant of Meat and Justice Steak
Fiyatına göre çok iyi olan bir başka restoran. Biz akşam yemeği için gittik ama o kadar çok sıra vardı ki sıra beklemek yerine ertesi gün öğlen saatlerinde gittik.
Lviv’de gittiğimiz başka yerlerde de sıra bekleme olayı vardı maalesef. Lviv’de her restoranın bir konsepti var. Burası da o yerlerden bir tanesi tüm iç mekan eski zamanlara göre dekore edilmiş ve içeride cellatların hayatı ve kullandığı eşyalar sergileniyor.
Celentano Pizza
Rynok meydanında tam köşede bir İtalyan pizzacısı. Gerçekten çok başarılıydı. Sürekli et yemekten bir süre sonra bıktığınız için pizza yemek çok iyi geliyor:) İki kişi giderseniz 1 büyük boy pizza söyleyebilirsiniz.
Marusa
Burası Ukraynaya özel bizdeki mantıya çok benzer bir yemek (varenyki) yapan bir yer. Hem tatlı hem tuzlu alternatifler var. Porsiyonlar küçük, atıştırmalık olarak değerlendirebilirsiniz.
Barlar
Kryjivka
İşte bir başka favorim! Yolunuz Lviv’e düşüyorsa buraya mutlaka ama mutlaka gitmelisiniz. Rynok meydanında 2.dünya savaşından kalma gerçek bir askeri sığınak günümüzde bir bar olarak karşımıza çıkıyor. Girişte kapıda sizi bir Rus asker küçücük bir odada karşılıyor. Size kendi dilinde parolayı soruyor. ‘Slava Ukraine’ demezseniz içeri almıyor. Benim en en çok hoşuma giden yer burası oldu sanırım. Yine bir akşam buraya gitmek istedik ama çok sıra olduğu için ertesi gün öğlen gidebildik. Ama iyi ki de öyle olmuş çünkü menüsünde domuz dışında yiyecek et bulmak çok zor. Eğer sizin de domuz etine karşı hassasiyetiniz varsa bir öğlen buraya uğrayabilirsiniz.
Drunk Cherry
Lviv denince akla gelen bir başka popüler mekan. Sadece vişne likörü satan mini bir bar burası. Şehirde bir kaç yerde denk gelebilirsiniz. Normalde ben likör insanı değilim ama ben bile sevdiysem herkes sever herhalde. Mutlaka denenmeli.
Beer Theatre
Çook eğlenceli bir bar:) Bar demek haksızlık aslında canlı müziğin olduğu 3 katlı kocaman bir yer burası. İçerisi çok ama çok eğlenceli. Mutlaka gidilmeli. Üstelik Rynok meydanına çok yakın.
Libraria
Lviv genelinde bira kültürü olan bir yer. Ancak siz kokteyl insanı iseniz ve jazz müziği seviyorsanız mekanınız Libraria. Adından da anlayacağınız üzere burası bir kütüphane gibi dekore edilmiş. Hatta içerdeki kitapların aslında sahibinin gerçek kitapları olduğu söyleniyor. Her akşam canlı jazz müzik oluyor. Yine bizim çok sevdiğimiz yerlerden biri oldu. Google Maps’ten bakıp yanlış yere geldim sanmayın. Kapısında tabela yok, hatta bayağı eski kullanılmayan bir bina girişi gibi bir kapıdan giriyorsunuz.
Eveet, sanırım bu kadar:) Dediğim gibi Lviv bol yürümeli, yiyip içmeli bir yer. Fiyatlar da uygun olunca keyili bir tatil oluyor.
Bitirmeden bir kaç öneri daha yapmak isterim; ROSHEN ünlü bir çikolata dükkanı buraya gidip aklınızı kaybedebilir hediyelik olarak çikolata alabilirsiniz.
Şehrin sembolü olan Opera Salonuna mutlaka gidin, hatta bir operaya bilet alın. Bu yine Lviv’de yapılacak en güzel şeylerden biri.
Başka bir sorunuz olursa bana yorum olarak yazabilirsiniz.
Tüm gittiğimiz yerleri 3+ üzerinden değerlendirirsem;
Gezilecek Yerler
Rynok Meydanı +++ (sarı tur trenine binin:))
Virmanski street ++
Yemek
Kumpel ++
Mons Pius ++
The first grill restaurant of meat and justice ++
Baczevski Restaurant ++
Drunk cherry +++
Beer theatre ++
Libraria +
Başka yazılarda görüşmek üzere!